ძიება

Friday, June 17, 2011

21-ე საუკუნის მეგობრობა და ცოტა რამ, facebook-ის დაარსების ისტორიისა და მისი დამაარსებლის შესახებ

ძველები იტყოდნენ, ადამინს რომ მეგობრს უწოდებ ის ჭირშიც გამოცდილი უნდა გყავდეს და ლხინშიცო, ზოგი კი ამბობს ადამინს რომ მეგობრს უწოდებ მასთან ერთად წლები უნდა გქონდეს გატარებული და შენი გულისთვის 2 ფუთი მარილი მაინც უნდა ჭამოსო, თუმცა დღეს 21-ე საუკენეში ყველაფერი შეიცვალა და რამდენიმე წუთის გაცნობილი ადამიანი შეიძლება მეგობრებში დაამატო(odnoklassniki. Друзья ხოლო .facebookshi ის სენი friendi ხდება, სოციალურ და "საჩათაო" ქსელებში ახალი ადამიანების გაცნობა და მათთან დამეგობრება ძალიან ადვილია. სოციალური ქსელების ერთ-ერთი დანიშნულება ესეც არის - მსოფლიოს ნებისმიერ ქვეყანაში ახალი მეგობრების შეძენა. ასეთ ქსელებში ახალი ხალხის საძიებო სისტემა ძალიან მარტივად არის მოწყობილი. ადამიანის გასაცნობად მისი სახელის და გვარის ცონდა არცაა საჭირო. ინტერნეტით ახალი ნაცნობების შეძენა დიდი ხანია პოპულარულობით სარგებლობს საქართველოშიც, ძალიან ბევრ ახალგაზრდას ნახავთ, რომელსაც ინტერნეტის საშუალებით ერთი ადამიანი მაინც ჰყავს გაცნობილი. ზოგიერთ შემთხვევაში ახალი ნაცნობები ერთმანეთთან მხოლოდ მეგობრობენ. ხშირად მათი ურთიერთობა სიყვარულშიც იზრდება. ინტერნეტით გაცნობილი ადამიანები ძალიან ხშირად ოჯახებსაც კი ქმნიან.
ბევრი ადამიანი ერთმანეთს ინტერნეტის საშუალებით უმეგობრდება. ასეთი მეგობრული კავშირები არა მარტო ერთ ქვეყანაში მცხოვრებლებს შორის იბმება არამედ სხვადასხვა კონტინენტებზე მცხოვრებლებზეც კი,. თუმცა, ზოგიერთი ადამიანისათვის წარმოუდგენელია, როგორ შეიძლება დაუმეგობრდე ადამიანს, რომელიც არასოდეს გინახავს, ან რომელსაც მხოლოდ სურათით იცნობ. არსებობს საწინააღმდეგო მოსაზრებაც, ინტერნეტმანიით შეპყრობილთა ერთი ნაწილი მიიჩნევს, რომ ასე მეგობრის შეძენა სრულიად რეალურია. ინტერნეტით საუბრისას საშუალება გაქვს ადამიანის ხასიათს გაეცნო და მის გარეგნობას დიდი ყურადღება არ მიაქციო. თუმცა მე მაინც მეორე მხარეს, ვემხრობი და ვფიქრობ ,რომ მეგობრობა სოც,ქსელშიც შეიძლლება. სწორედ ვირტუალური მეგობრების შემკერბი და ე.წ ,, ბირჟის,, როლი დღეს Facebook- მა იკისრა, Facebook- ი არის ბირჟა სადაც,, ბირჟავიკები ყოველთვისაა, ალბათ გაგჩენიათ კიითხვა ვინ გამოიგონა Facebook- ი, საიდან გაჩნდა მსგავსი სოც. ქსელის დაარსები იდეა, რამდენი იყო Facebook- ის დაარსების საწყისი კაპიტალი და რამდენად მომგებიანია ეს ბიზნესი მსოფლიო ბაზარზე, პასუხები აქვე წაიკითხეთ _ Facebook- ის დაარსების დღედ 2004 წლის 4 თებერვალი ითვლება. თავდაპირველად, ქსელი მხოლოდ ჰარვარდის სტუდენტებზე იყო გათვლილი, ხოლო გარკვეული დროის შემდეგ, რეგისტრაცია უკვე სხვა უნივერსიტეტის სტუდენტებსაც შეეძლოთ. სწორედ ამ დროს გახდა უკვე დამატებითი ფინანსური წყაროს მოძიება და ცუკენბერგი ინვესტორების ძიებას შეუდგა.
გაფართოვების აუცილებელი პირველი თანხა მას პიტერ ტილმა, კომპანია PayPal_ის ერთ–ერთმა დამაარსებელმა გამოუყო. 500 ათასი აშშ დოლარი სრულიად საკმარისი აღმოჩნდა Facebook_ის დამაჯერებელი უახლოესი გეგმების ხორცშესასხმელად. ამის შემდეგ კი, პროექტის გაფართოება კიდევ უფრო დაჩქარდა. ინტერნეტში გაშვებიდან ნახევარი წელიც კი არ იყო გასული, როცა მის მომხმარებელთა რიცხვმა მილიონ ადამიანს მიაღწია. 2005 წელს განათლების სფეროს გაცდა და ნებისმიერ მსურველისთვის გახდა ხელმისაწვდომი. მომხმარებლების ასეთი ინტერესი კი იმაში გამოიხატებოდა, რომ იმდროინდელი სხვა სოციალური წარმონაქმნებიდან განსხვავებით, Facebook რეალურად ნაცნობ ადამიანებს შორის ურთიერთობაზე იყო გათვლილი. მიუხედავად იმისა, რომ მომხმარებლების რაოდენობა დღითიდღე იზრდებოდა, პროექტს მისი შემქმნელებისთვის საერთოდ არანაირი მოგება არ მოჰქონდა. ჩანაფიქრში, ფული რეკლამას უნდა მოეტანა. რომელიც დეტალურად შევსებული, პირადი ინტერესების წყალობით, ინდივიდუალურად მოერგებოდა მომხმარებელთა შეფასების ჯგუფს. თუმცა, გარკვეული დრო, ქსელი მხოლოდდამხოლოდ იზრდებოდა. იმ დროს, როცა მისი მომხმარებლების რაოდენობამ, 50 მილიონს გადააჭარბა, ცუკენბერგს პროექტის შეძენის არაერთი წინადადება შესთავაზეს. მაგალითად, კომპანია Yahoo! მზად იყო დამაარსებლისთვის 900 მილიონი დოლარი გადაეხადა, თუმცა ცუკენბერგისთვის ეს წინადადება მიუღებელი აღმოჩნდა. 2007 წელს Facebook_ის ისტორიაში ყველაზე მნიშვნელოვანი მოვლენა მოხდა. კომპანია Microsoft_მა ქსელის აქციების 1,6% 240 მილიონ აშშ დოლარად შეიძინა, რის შემდეგაც Facebook_ზე პირადად ბილ გეიტსი დარეგისტრირდა. გარკვეული დროის განმავლობაში, დღეში რამდენიმე საათი გეიტსი სოციალური ქსელის საშუალებით ნებისმიერ მსურველს ესაუბრებოდა. თუმცა, ბუნებრივია, ,,მსურველთა” რიცხვიც თანდათანობით იზრდებოდა, რაც საბოლოოდ მისი Facebook_ის პროფილის გაუქმებით დასრულდა. რადგან იგი ფიზიკურად ვეღარ ასწრებდა ყველასთან ურთიერთობას. თუმცა გეიტსის წყალობით, სოციალურმა ქსელმა მთელ მსოფლიოში გაითქვა სახელი Facebook_ის რეალური ღირებულება ანალიტიკოსთა შორის დღემდე დავის საგანია. მისი ფასი 5_დან 15 მილიარდ დოლარამდე მერყეობს., თუმცა ბევრს ეს ვარიანტებიც ზედმეტად გაბერილად ეჩვენება. საქმე კი ისაა, რომ კომპანიის შემოსავლები მის მიახლოვებით საბაზრო ღირებულებას არ შეესაბამება. მსოფლიო ფინანსურმა კრიზისმა კი მისი აქციების საჯარო გაყიდვაზე გატანა მინიმუმ 2012 წლამდე გადაავადა. სხვა უმარავი სოც ქსელებია მსოფლიოში და მათ შორის საქართველოშიც მიბაძეს მათ, თუმცა ქართული სოც. ქსელი დაბალ ხარისხიანი და დაბალ რეიტინგულია პ.ს და ბოლოს მაინტერესებს მსგავსი სოც. ქსელები სტუდენტებისათვის ზედმეტის დროის უქმად ხარჯვაა თუ არა???

5 comments:

trazmadze said...

irakliiii izrdebii dgitidgee

levan said...

mshvenivrad cer irakli batono____gagrdzele da carmatebac axlosaa___aba shen ici carmatebebi mec da shenc___:D:D

vaso said...

rac upro dro gadis kacobrioba upro metad emtereba ertmanets. samwuxarod gulwrpeli megobroba dgevandel taobashi mxolod lxinis dros gamoixateba, dzveli taobis natqvami sasacilodac ar gvyopnis. yvelam ro tito rcheva mivigot mocuxebisgan da gulwrpelad (yovelgvari nigbis gareshe) vimegobrob tundac moxucebtan uketesi iqneba isev chventvis. me ar vimegobreb shentan imitom rom ar gakvs gavleniani ojaxi __ xshirad ismis sazogadoebashi... megobroba xo sidzlierea... zogi pulis gamo megobrobs!

Tamar said...

21e saukunis ukurnebeli seni :D interneti

დემოკრატიით ნასაზრდოები სტუდენტები said...

seni romelmac shesdza , kacobrioba, seni romelmac miajachva asobit atasi adamiani kompiuters saatobit :D:D:D kai rame ise ara?

Post a Comment